Reklamasjoner
For at vi skal vurdere om en reklamasjon kan godkjennes trenger vi følgende:
- Kjøpsbevis i form av kvittering, bankutskrift eller ordrenummer (nettordre)
- Den fysiske varen (evt. gode bilder hvis varen er kjøpt på nett)
Gjennom norsk forbrukerkjøpslov har du 2 års reklamasjonsrett. Dette betyr i praksis at du kan reklamere på en vare inntil 2 år etter at den er kjøpt. Ettersom klær er forbruksvarer vil det likevel være slik at noen ting “brukes opp” før den tid. En jeans varer f.eks lenger hvis man bruker den 1-2 ganger i uka, enn hvis den brukes hver dag.
En reklamasjon blir ikke godkjent hvis:
- Varen er “brukt opp”.
- Skaden kommer av feil/uforsiktig bruk eller vask.
- Hvis man har vært uheldig (f.eks falt på grusen i splitter ny dressbukse og det har gått hull på kneet)
Hvis du leverer en reklamasjon i en av våre butikker forsøker vi å gjøre en vurdering på stedet og avgjøre saken med en gang. Hvis den som er på jobb er usikker, vil vår reklamasjonsansvarlig ta en vurdering neste gang hun er i butikken.
Bærekraft og miljøansvar
Vi forsøker å reparere alle skader som kan fikses hos vår skredder, ettersom vi synes det er unødvendig å måtte “kaste” plagg som kun har gått opp i en søm, mistet en knapp eller lignende. Vær derfor forberedt på at du ikke får med deg et nytt plagg på stedet, med mindre varen er defekt eller det ikke blir pent å reparere den. Skulle vi ha være tom for varen du reklamerer på, og vi heller ikke klarer å få tak i den, får du selv velge en tilsvarende vare.
Reklamerer på vare kjøpt på nett
Det enkleste er å besøke en av våre butikker. Hvis du ikke har mulighet til det sender du en mail til [email protected] med bilde av hele plagget og et bilde av selve skaden. I tillegg trenger vi et bestillingsnummer og gjerne navn/nummer /størrelse på varen. Vi vil da gjøre en vurdering og komme tilbake til deg. Alle skader i søm, knapper som er falt av og andre “mindre” skader ønsker vi at repareres hos din lokale skredder/systue/skomaker. Ta bilde av kvitteringen, så dekker vi reparasjonen (gitt at reklamasjonen er godkjent). Vi ønsker ikke å sende plagg frem og tilbake gjennom posten mer enn nødvendig, både mtp. miljø og økonomi.