Ofte stilte spørsmål

Bestilling

Jeg ønsker å endre eller kansellere ordren min. Er det mulig?

Du kan sende en mail til [email protected], men hvis ordren allerede er pakket og sendt får vi dessverre ikke gjort noe med det. Da må du benytte deg av retur-mulighetene.

Jeg ønsker å legge til en vare på ordren min. Er det mulig?

Du kan sende en mail til [email protected], men hvis ordren allerede er pakket og sendt får vi dessverre ikke gjort noe med det. Da må du i så fall legge inn en ny ordre.

Jeg ønsker å kjøpe en gave på nett, får jeg med byttelapp da?

Ja. Skriv i feltet “ordrenotat” at du ønsker byttelapp og hvilke dato gaven blir gitt bort. Vi pleier å sette byttefrist 7 dager etter at gaven blir gitt bort (helst ikke mer enn 1 mnd. frem i tid). Byttelappen er da gyldig i alle våre fysiske butikker. Vi gir ikke byttelapp på salgsvarer utover de 14 dagene med returrett fra ordren er mottatt.

Tilbyr dere gratis frakt?

Ja, på alle ordre over 1000kr. På ordre under 1000kr har vi fastpris på frakt til kun 69kr inkludert sporing og forsikring.

REKLAMASJON

Varen min er ødelagt, kan jeg reklamere på den?

Gjennom norsk forbrukerkjøpslov har du 2 års reklamasjonsrett. Dette betyr i praksis at du kan reklamere på en vare inntil 2 år etter at den er kjøpt. Ettersom klær er forbruksvarer vil det likevel være slik at noen ting “brukes opp” før den tid. En jeans varer f.eks lenger hvis man bruker den 1-2 ganger i uka, enn hvis den brukes hver dag. Hvis skaden kommer av feil bruk eller feil vask vil ikke reklamasjonen godkjennes. Hvis man har vært uheldig og falt på grusen i splitter ny dressbukse og det har gått hull på kneet, er det heller ikke en gyldig reklamasjon. For at vi kan behandle en reklamasjon trenger vi en kvittering, bankutskrift eller bestillingsnummer. Vi forsøker å gjøre en vurdering på stedet, men hvis den som er på jobb er usikker, vil vår reklamasjonsansvarlig ta en vurdering neste gang hun er i butikken. Vi forsøker å reparere alle skader som kan repareres hos vår skredder, men gir ut nytt plagg hvis varen er defekt eller hvis det ikke blir pent å reparere. Skulle vi ha være tom for varen du reklamerer på, og vi heller ikke kan får tak i den, får du selv velge en tilsvarende vare.

Hvordan reklamerer jeg på en vare kjøpt på nett?

Det enkleste er å besøke en av våre butikker. Hvis du ikke har mulighet til det sender du en mail til [email protected] med bilde av hele plagget og et bilde av selve skaden. I tillegg trenger vi et bestillingsnummer og gjerne navn/nummer /størrelse på varen. Vi vil da gjøre en vurdering og komme tilbake til deg. Alle skader i søm, knapper som er falt av og andre “mindre” reklamasjoner ønsker vi at repareres hos din lokale skredder/systue/skomaker. Ta bilde av kvitteringen, så dekker vi reparasjonen (gitt at reklamasjonen er godkjent). Vi ønsker ikke å sende plagg frem og tilbake gjennom posten mer enn nødvendig, både mtp. miljø og økonomi.

VAREBEHOLDNING & LAGERSTATUS

Hvordan finner jeg ut om en vare jeg er interessert i finnes i en bestemt butikk?

Da kan du sende en mail til [email protected], også sjekker vi det opp for deg.

Jeg finner ikke varen(e)/størrelsen jeg ønsker på nett, er den tom?

Datasystemene våre er gode, men ikke perfekte. Hvis det er en spesiell vare/størrelse du ønsker som ikke er på lager kan du derfor sende mail til [email protected], også sjekker vi opp for deg. Vi får ukentlige leveranser fra flere leverandører som gjøre at en del varer også jevnlig kommer inn igjen på lager. Hvis noen returnerer en vare vil denne også bli tilgjengelig igjen når vi har behandlet returen.

LEVERING

Kan jeg bestille på nett og hente varen(e) i butikk?

Ja! Du kan enkelt velge hvilke butikk du ønsker å hente varen(e) i kassa/checkout.

Jeg har valgt å hente varen(e) i butikk, når er de klare?

Vi forsøker å pakke ordre fortløpende, og senest ila. 24 timer. Hvis du har bestilt varer som ikke er i den butikken du ønsker å hente i, må vi frakte disse fra en av våre andre butikker. Det tar normalt 1-5 dager. Hvis dette er tilfellet vil du få informasjon på mail.

Jeg la inn en bestilling for noen dager siden, men ikke fått bekreftelse på at den er sendt. Hvor blir den av?

Vi forsøker alltid å holde oss innenfor 1-5 dagers levering (virkedager). Dessverre er det likevel noen ganger at alt ikke går som det skal. Mest sannsynlig er ordren din ikke langt unna, men hvis du er veldig utålmodig kan du sende en mail til: [email protected] å høre.

RETUR & BYTTE

Kan jeg returnere/bytte varer som er kjøpt på nett i butikk?

Ja. Det er gratis å bytte/returnere varer i alle våre butikker.

Hvor lang bytterett har jeg?

For varer som er kjøpt i fysisk butikk har du 7 dager bytterett. Hvis det avtales noe annet skal dette fremkomme skriftlig på kvitteringen signert av selger. Varer som er kjøpt på nett har lovpålagt bytte- og returrett på 14 dager (angrerettsloven), ettersom forbruker ikke har mulighet til å prøve/kjenne på plagget.

Får jeg pengene tilbake ved en retur?

Varer som er kjøpt i fysisk butikk har kun bytterett og du har ingen krav på å få pengene tilbake. Hvis man ikke ønsker å bytte til noe annet kan vi utstede en tilgodelapp. Deponering (pengene tilbake) er kun gyldig ved en skriftlig avtale med selger. Varer som er kjøpt på nett har lovpålagt bytte- og returrett på 14 dager (angrerettsloven), ettersom forbruker ikke har mulighet til å prøve/kjenne på plagget. Her vil du altså få pengene tilbake så lenge du overholder fristene og produktet er ubrukt og i samme tilstand som da du mottok det.

Tilbyr dere gratis retur?

Det er gratis å bytte/returnere varer i våre fysiske butikker. Hvis du ønsker/må sende en retur i posten har vi en fastpris på frakt til kun 69kr inkludert sporing og forsikring. Retur-etikett booker du enkelt her.

Wishlist 0
Continue Shopping