Kjøpsbetingelser
Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss. Om du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte kundeservice.
PARTENE
Selger:
Navn: K by Kaos Online AS (927054876MVA)
Adresse: Bibliotekgata 30, 1473 Lørenskog
TLF: 98451699
Epost: [email protected]
Betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.
LEVERINGSTID
Leveringstiden ved forsendelser er 1-4 arbeidsdager. I travle perioder må det beregnes noe lenger leveringstid. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til [email protected]
Ved henting i ønsket butikk forsøker vi å plukke bestillingen så fort som mulig, med målsetning om å senest ha ordren klar kl: 12.00 påfølgende dag. Hvis et eller flere av produktene du ønsker å hente i valgt butikk må flyttes fra en av våre andre butikker, kan det ta noen dager før varen(e) er på plass. Du vil i så fall bli informert om dette.
Du vil få beskjed med e-post når ordren er sendt eller klar for henting i valgt butikk.
FRAKT OG GEBYRER
Vi tilbyr makspris på frakt til 79kr inkludert sporing og forsikring gjennom Bring. Ved ordre over 999,- sendes dine varer fraktfritt. Vi tilbyr også gratis henting i valgfri Kaos-butikk. Eventuelle ekstra gebyr kan forekomme om du velger en annen betalingsmåte enn kortbetaling eller direktebetaling. For øvrig tilkommer ingen andre gebyrer.
Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.
BETALING
Betaling skjer ved den foretrukne betalingsmåten i kassa. Betalingsmåten er levert av Klarna som tilbyr kortbetaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt eller gjort klar for henting.
BETALINGSALTERNATIV
Betaling skjer på følgende måter:
Valuta i NOK,
Priser vises med MVA inkludert.
Kredittkort (VISA/MASTERCARD)
Faktura med 14 dagers betalingsfrist
Delbetaling
Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.
Vilkår ved fakturakjøp
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Vår PSP (payment service provider)  håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos vår PSP.
Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.
PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET
Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk i retur til oss. Det vil si at du må betale returfrakt (79kr) pluss et behandlingsgebyr på 200kr for pakker som ikke er blitt hentet.
ANGRERETT OG RETURFRAKT
Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved returen. Hvis du har fått feil vare eller en defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden. Følg instruksjonene som er forklart nedenfor for å sende tilbake dine varer til oss.
Så snart vi har gått gjennom returpakken, og det ikke er noe å utsette på den, skjer tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen (les avsnittet ovenfor).
Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjort til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp krediteres kortet ditt ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen er altså ikke blitt lagret av K by Kaos Online AS. Returer får ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut. I juli kan behandlingstid ved returer være noe lenger.
REKLAMASJON
Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt vår kundeservice så snart som mulig, men ikke senere enn 14 dager hvis varen er skadet ved/før levering. Ved reklamasjon ønsker et bilde av hele varen, et bilde hvor skaden kommer godt frem og et bilde av vaskelappen som identifiserer hvilke vare det gjelder. Vi står for fraktkostnaden ved feilsending og godkjente reklamasjoner.
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.
Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.
Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.
Når vi har godkjent reklamasjonen, hender ett av følgende (i følgende rekkefølge):
- Hvis det er mulig å reparere varen, ønsker vi at du benytter din lokale skredder/skomaker. Vi dekker kostnaden.
- Hvis det ikke er mulig å reparere varen, får du en ny identisk vare.
- Siste løsning (etter at de ovenfor er forsøkt) er at du få tilbake pengene du har betalt for varen.
LOVER OG TVISTER
Kjøp gjennom kbykaos.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.
PERSONOPPLYSNINGER
I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av K by Kaos Online AS i egenskap av personopplysnings ansvarlig. Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for K by Kaos Online AS og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at K by Kaos Online AS skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne K by Kaos Online AS kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.
MINDREÃ…RIGE
Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) så må du ha dine foresattes godkjenning for at du kan få bestille hos oss.
TRYKKFEIL
Vi reserverer oss for trykkfeil og feil prissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.